Piękny spacer zakończony widokiem jednego z najładniejszych wodospadów tatrzańskich – Wodospadu Skok w Dolinie Młynickiej (słow. vodopád Skok, Mlynická dolina, ok. 1700 m). Małe rozlewisko pod wodospadem jest świetnym miejscem na relaks. Wycieczkę można połączyć ze zwiedzaniem Szczyrbskiego Jeziora (Strbske Pleso).

Kraj: SłowacjaWodospad Skok w Dolinie Młynickiej
Rejon: Tatry Wysokie
Punkt wyjścia: nad wodospad prowadzi jedna droga:

• żółtym szlakiem ze Szczyrbskiego Jeziora (Štrbské pleso).

Czas: 1/2 dnia
Pora roku: wiosna, lato, jesień, zima

Trudności: brak trudności
Różnica wzniesień: 350 m

Długość trasy: ok. 7 km
Czas wyprawy (sam przemarsz): 2:30 h

Ważne: Konieczne ubezpieczenie w Tatry Słowackie.

Ważne: Zimą należy uwzględnić warunki śniegowe (czas i możliwość przejścia).

obacz dodatkowe informacje:

Mapa online: Tatry Polskie i Słowackie

DOJAZD      EKWIPUNEK      POGODA

UBEZPIECZENIA online

NOCLEGI online

Więcej praktycznych informacji – w panelu bocznym (PC) lub na dole strony (mobile).

Poniżej prezentujemy fragment mapy  Wydawnictwa Compass z zaznaczoną trasą do Wodospadu Skok

Szczyrbskie Jezioro(Štrbské Pleso) i Wodospad Skok (vodopád Skok), mapa

Informacja o dojeździe oraz mapa parkingów w Szczyrbskim Jeziorze znajduje się w zakładce DOJAZD.

Ruszamy z parkingu główną ulicą w górę (nr 1 na mapce), w kierunku pd. Jeżeli picie wody z potoków nie stanowi dla nas problemu, to wystarczy zabrać ze sobą małą butelkę wody.

Po minięciu półkolistego mostku nad drogą skręcamy na skrzyżowaniu w lewo i dalej już za żółtymi znakami szlaku do Doliny Młynickiej (Mlynická dolina).

Przez tereny spacerowe Szczyrbskiego Jeziora (Štrbské Pleso) dochodzimy do kompleksu narciarskiego, gdzie znajduje się parking (nr 2 na mapce).

Mijamy dolną stację wyciągu na Solisko i wygodną ścieżką przez las posuwamy się w głąb doliny.

Dolina Młynicka (Mlynická dolina)
Po wyjściu z lasu przechodzimy przez pola kosówek. Z lewej widzimy ściany Skrajnego Soliska (Predné Solisko), a z prawej Skrajnej Baszty (Patria). Jak widać polskie nazwy szczytów i dolin nie zawsze są bezpośrednim odniesieniem słowackich i często używanie mieszanego nazewnictwa może powodować lekkie zamieszanie.

Idziemy cały czas dnem doliny wzdłuż potoku. Przed nami próg przegradzający dolinę, z którego spadają wody Młynicy, a za nami coraz rozleglejsze widoki w kierunku Szczyrbskiego Jeziora.

Mijamy po prawej urocze rozlewisko Staw pod Skokiem (Plesko pod Skokom) i podchodzimy pod sam wodospad. Najlepiej jest go podziwiać z początkiem lata, gdy spływają nim kaskady wody, pod koniec suchego lata zdarza się, że ciurka tylko wąska strużka. Jest tu sporo możliwości na zrobienie ładnych zdjęć.
Skok możemy podziwiać z wielu poziomów podchodząc ścieżką aż do łańcuchów.Wodospad Skok (vodopád Skok)

Wodospad Skok (vodopád Skok)

Dalej droga zdecydowanie nie należy do kategorii spacerowych. Należy pamiętać, że na trudniejszych fragmentach drogi wyjście w górę, szczególnie po łańcuchach, nie jest tak trudne i niebezpieczne, jak zejście tą samą drogą.

Od wodospadu wzwyż szlak jest zamknięty dla ruchu turystycznego od 1 listopada do 15 czerwca. Pełną informację o dostępności szlaków w TANAP znajdziemy na stronie http://www.tanap.org/national-park-rules/.

Zawróćmy więc w dół nad stawek i tu możemy oddać się słodkiemu nicnierobieniu nad jego brzegiem.

Wracamy tą samą drogą. W Szczyrbskim Jeziorze możemy pospacerować po licznych alejkach wokół jeziora.

Nad brzegiem Szczyrbskiego Jeziora (Štrbské pleso)

Na uwagę zasługują panoramy gór znad jeziora przed Hotelem Kempinski.

Panorama Tatr ze Szczyrbskiego Jeziora

Warto przyglądnąć się budynkom hoteli i pensjonatów, które pochodzą z różnych okresów i są w różnym stanie technicznym. Jak w każdym tego typu miejscu oferta gastronomiczna i innych atrakcji jest olbrzymia (cenowo również).

Wodospad Skok i Dolinę Młynicką warto jest odwiedzać o różnych porach roku. Ze względu na zmianę otaczającej nas przyrody są to za każdym razem zupełnie inne wycieczki.

Wodospad “Skok” znajduje się na trasie wyprawy na Bystrą Ławkę, szczegółowy opis trasy: Bystra Ławka w Tatrach Słowackich